Thursday, November 08, 2007

لازانیا، کابوس، دستگاه حل محاسبات عددی و فلسفه


دیشب تصمیم گرفتیم برای صرفه جویی در وقت لازانیای نیمه آماده نوش جان کنیم. آماده شدن این غذا که نیمش هم آماده بود اونقدر طول کشید که دیگه وساطت ما بین کوچیکه و بزرگه جواب نداد و ما هم دوتایی غذای چهار نفر رو بلعیدیم. در نتیجه تمام شب در حال کابوس دیدن بودم. یکی از کابوسها درباره روح هایی بود که با من سر یک چیزی که نمی دونم چی بود سر دشمنی داشتند و تا می تونستند من رو ترسوندند. آخرش توی خواب نتیجه گرفتم این یک وظعیت غیر قابل حل هستش و چون خدا وجود داره این غیر ممکنه، پس من خواب هستم و می تونم بیداربشم. اما قسمت جالبش این بود که بلافاصله که بیدار شدم و در همون حالت نیمه خواب نتیجه گرفتم مغز بشر چیزی نیست جز یک دستگاه حل محاسبات عددی بزرگ که می تونه معادلات بسیار پیچیده رو بدون اینکه نیاز به جواب تحلیلی داشته باشه حل کنه. و نتیجه گرفتم که گاهی مغز ما توی حل معادلات نامناسب که واگرا هستند گیر می افته و خدا جوابیه که مغز به این معادلات حل نشدنی تخصیص میده!!! حالا توی این حال نیمه هشیاری اینا از کجا اومدن سراغم نمی دونم. باید از برکات لازانیای زیاد و امتحان بی ماشین حساب باشه! این نشون میده کمی غذای اضافه می تونه یه زمین شناس رو تبدیل به فیلسوف کنه. امیدوارم معادلات مغزتون همیشه سالم باشند و مریض رفتار نشوند.
توضیحات: مریض رفتار ترجمه صحیح و گرته برداری شده است از
Ill-functioned
Posted by Picasa

No comments: