Monday, February 14, 2005

کولر ماشین

یه خاطره جالب دیگه از سوتی هام مال وقتیه که پدرخانمم لطف کرده بودند و ماشین شورلت نوا شون رو در اختیار ما قرار داده بودند تا یه مدتی ازش استفاده کنیم. تو گرمای تابستون تصمیم گرفتیم از کولر ماشین استفاده کنیم ولی خوب چون ماشین خیلی قدیمی بود و تقریبا هیچ چیزش کار نمیکرد (مدتها بود که پدرخانمم از این ماشین استفاده نمی کرد و بقیه هم ازش سو استفاده می کردند). من یه نگاه مهندسی به ماشین کردم و فهمیدم که کار تعمیرش از من بر نمی آد. (البته بدون نگاه هم می شد فهمید ولی خوب خوبیت نداشت بگن سعی هم نکرد). کلی با مری بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم می ارزه هزینه بکنیم و از کولر این ماشین ها که می گفتن خوب کار میکنه استفاده کنیم. خلاصه یه روز سر راه خونه رفتم پیش یه کولر سازی سر کوچه و ازش خواستم کولر ماشین رو تعمیر کنه. کولر ساز که پیرمرد بی حوصله ارمنی بود خیلی مختصر و با لهجه ارمنی گفت <<بورو کاپوت رو بزن بالا>> (با لهجه ارمنی بخونید- تقریبا شبیه سرخپوستیه) منم رفتم و با افتخار کاپوت رو زدم بالا. پیر مرد لنگان و با عصاش اومد و یه نگاه به داخل موتور کرد و یه نگاه عاقل اندر سفیه به من و با همون لهجه گفت << کولر؟ کدوم کولر؟ کولر کجاست؟>> و بدون اینکه حتی منو نگاه کنه رفت

1 comment:

Anonymous said...

سلام
خيلي از ديدن بلاگ يه زمين شناس خوشحال شدم.. خوب ميدونيد كه از قديم گفتند ديوانه چو ديوانه ببيند خوشش آيد. اما بلاگتون چند تا اشكال داره...اول اينكه موقع نوشتن حرف ي دگمه شيفت رو هم بگير،چشممون كور شد تا بخوونيم .آخه ويندوز ما با كلاس نيست.دوم اينكه اگه منظورتون از بكار بردن كلمات انگليسي پز دادنه كه مثلا تافل داريد، كه از شكا بعيده اما اگه ميخواهيد ما هم چند تا كلمه ياد بگيريم كه بهتره اين كلمات رو به همان حروف انگليسي تايپ كنيد...اگه زحمتي نيست.سوم اگه اسم بلاگ رو گذاشتيد از زبان زمين شناس بهتره يه كم تخصصي ترش كنيد مثلا خاطرات يا تجارب زمين شناسي خودتون يا بقيه زمين شناسا رو بنويسيدكه ما هم فيض ببريم.چهارم اين شركتتون چه همه باحاله كه شما رو براي آموزش مي فرسته مالزي ، اداره ما كه تا ميدون ولي عصر بيشتر اجازه نميده بعدشم آخر برج از حقوقمون كم ميكنه كه رفتيد خوشگذروني!!!...
پنجم اينكه خيلي بهتون تبريك ميگم واسه ازدواجتون ...نميدونم چقدر تاخير دارم ولي مري خانوووم كه به نظر دختر خيلي خوبي مياد و واقعا مباركه...ششم اينكه ببخشيد طولاني شد..سلاما و موفق باشيد
همكلاسي