Tuesday, March 25, 2008

بروبکسوسورس

کانادایی ها و آمریکایی ها هم مثل هر دو ملت همسایه کرکری های خاصی بین خودشون دارند. مثلا توی فیلمهای آمریکایی می بینید که یک بچه ای چند تا غاز را دنبال می کند و داد می زند برید گم شید. برید کانادا! از اون طرف کانادایی ها خودشون رو شبیه اروپایی ها می دونند و میگن آمریکایی ها بی نزاکت هستند. در ضمن کانادایی ها خیلی علاقه دارند که اعلام کنند فلان موزه یا نمایشگاهشون بزرگترین در روی زمین (در واقع منظورشون بزرگتر از مشابه آمریکاییش) هستش
و اما بعد
موزه زمین شناسی شهر درام هلر به اسم
Royal Tyrrell Museum
شناخته میشه. کانادایی ها ادعا می کنند که این بزرگترین موزه دایناسورهاست. خیلی مطمئن نیستم که راست باشه ولی واقعا فسیل هایی که دارند بی نظیره. من اون وقتهایی که هنوز نفهمیده بودم ثروت بهتر از علم است علاقه زیادی به فسیل شناسی مهره داران و بویژه دایناسورها داشتم (حیثیتا لازم به ذکر است که علاقه من قبل از فیلمهای سری پارک ژوراسیک آغاز شد و ناشی از تب دایناسور دوستی نبود). اما از آنجایی که اولا فسیل دایناسور در ایران نبود و دوم اینکه وجود فسیل داینا های عزیز به معنی عدم وجود نفت هستش از شوق افتادم و رفتم دنبال کارهای دیگه. ولی اطمینان دارم که اگه در البرتا درس خوانده بودم حتما الان یک دایناشناس بودم.

این هفته رفتیم اینجا و کلی حال کردیم (در واقع فقط من کلی حال کردم!). برای دیدن دایناهای بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

3 comments:

Anonymous said...

salam ...aghay e zaminshenas...man ro yad e in park e jorasik andakhtin ketabesho ke khoonde boodm ta modat ha...nemitoonestam goosht bokhoram...
va rasti ye chizi...ehyanan age vaght dashtin mishe ye sar be weblog e sohrab name bezanid? akharin link too peyvandhaye mane...hamin jooriyaaaaaaaaaa

ida said...

man yade on namayeshgah oftadam to parking beyhaghi ! esmesh ham bood bazgashte dinasaur ha !!!

Anonymous said...

استاد بزرگ بامعرفت
بعنوان نویسنده افتخاری به خلا دعوت شدی
قدم رنجه کن برات فرش قرمز انداختم
khalayeomoomi.wordpress.com
ارادتمند
آفتابه دار اعظم