Tuesday, October 23, 2007

جواد چیست؟ جواد کیست؟

اول از همه بگم که این جواد اون جواد نیست. یعنی شان جوادیت چنان است که هر کسی که اسمش جواد بود لزوما خودش جواد نیست. مثالش هم این دوست ماست که نه تنها قیافه اش جواد نیست که افکارش کاملا فریبرزه و حتی اسکی هم می رود.

اما این سوال که جواد چیست؟ جواد کیست؟ بحثش عمیقه. جوادیت قائم به ذات است. یعنی که پدیده ای اکتسابی نیست. جوهریست در بطن انسان. جوادیت امریست فطری و همه ابنای بشر تمایل به این امر دارند حتی اونهایی که فکر می کنند خیلی با کلاس هستند. اما درجه جوادیت بسته به اون جوهر ذاتی دارد. مثلا شما مقایسه کنید این کلیپ جی تی وی که سعی کرده اند ادای استاد رو دربیارن و بعدش مقایسه کنید با خود استاد. اصلا اون بحث پیکان قرمز که استاد اشاره می کنند قابل شبیه سازی در انسان غیر جواد نیست. یعنی حتی با تمام همتی که این بچه های جی تی وی می کنند بازهم به گرد خود استاد هم نمی رسند.

چه باید کرد؟ در وجود همه ما جواد کوچکی هست که احتیاج به محبت و توجه داره. اگر بهش توجه نکنید و سرکوبش کنید یکهو می بینید شلوار زرد با پیرهن قرمز و گلهای بنفش پوشیدید. اگه روتون نمیشه در انظار اجواد کنید در خلوت تنهاییتون دل به نوای استاد بدید تا شاید با دم گرم خودش جواد کوچک وجودتون رو نوازش کنه. فقط بالا نیا

1 comment:

مهین said...

jedi in dooste khoobemoon to kare eski ham hast?