Tuesday, May 08, 2007

کانادا : بخشی از خارج

این خارج که میگن خیلی بزرگه و تقریبا 6 میلیارد جمعیت داره و تا اخرین باری که من یادمه 192 کشور داشت. خیلی از آدمها وقتی می گن خارج اصلا به افغانستان فکر نمی کنند. از شوخی که بگذریم منظور بیشتر مردم از خارج کشورهای پیشرفته مثل آمریکا، کانادا، انگیس ، فرانسه، آلمان و حتی ژاپن هستش . بدون اینکه تجسمی از تفاوت های فرهنگی کشورها و مردمشون داشته باشند. حتی همین کانادا هم یک فرهنگ واحد نداره. ضمن اینکه مسائل اساسی برای آدمهایی که از یه جای دیگه میان و می خوان محل زندگیشون رو تو کانادا انتخاب کنند تو استان های مختلف خیلی باهم فرق داره. هزینه های زندگی نحوه زندگی که خیلی به آب و هوا بستگی داره و کار های مورد درخواست از مهمترین چیزها هستند . شناختن جایی که قراره آدم بره خیلی مهمه. من قبل از اینکه بیام کلگری فکر می کردم اینجا قطبه. و باورم نمی شد که اینجا آفتاب هم درمیاد. اگه امروز اینجا بودید و با من میومدید دوچرخه سواری حتما شما هم به این فکر من کلی می خندید. وقتی من اولین بار تو وبلاگ " یک ایرانی در آمریکا" خوندم چقدر قطعی برق تو بوستون دارند شاخ در آوردم. من فکر میکردم برق هیچوقت تو خارج قطع نمیشه!
با تشکر
علی از خارج

No comments: